Gathering : Mari Mengundi!

Rata-rata kini hampir semua orang memiliki akaun facebook, atau dalam bahasa Melayunya, mukabuku. Betul tak? Tapi kenapa korang perlu ada facebook? Kebanyakan daripada pengguna laman web sosial ini memberikan satu jawapan tipikal, iaitu untuk berhubung semula dengan rakan-rakan lama. Rakan-rakan lama ini termasuklah rakan sepermainan ketika kanak-kanak ribena, kawan seperjuangan di sekolah rendah dan menengah, hinggalah rakan sekelas di menara gading. Akibat kesibukan dengan urusan harian membuatkan korang terputus hubungan sesama mereka, mungkin juga nombor telefon yang telah beberapa kali bertukar, membuatkan mereka sukar dihubungi kembali. Namun dengan kehadiran laman web sosial popular, facebook, membolehkan mereka berhubung semula dengan sahabat lama ini dengan semudah menaip nama mereka di laman tersebut.

Setelah tersenarai di dalam kelompok rakan mereka di facebook, korang mula bertanya khabar dan mendapatkan berita terkini perihal rakan korang tadi. Pelbagai kisah dan gosip yang ingin dikongsi bersama setelah sekian lama tidak berjumpa. Namun, bertemu di alam maya tidaklah sama mahupun serupa langsung perasaannya jika dibandingkan dengan pertemuan di alam realiti. Bagaimana sekiranya korang diberikan peluang untuk bertemu dan berkumpul bersama-sama bagi berkongsi cerita suka dan duka dengan mereka semula setelah berpisah untuk suatu jangka masa yang agak lama?

Maka, hari ini aku ingin menawarkan kepada korang semua satu peluang keemasan untuk bertemu dengan rakan-rakan lama anda dengan mudah! Saudara Joegrimjow bercadang untuk mengadakan gathering kepada para pengguna facebook, blog, dan twitter yang terbesar di Malaysia. Dan yang lebih hebat lagi, ianya Percuma! Wow! Korang tak payah susah-susah nak fikir untuk aturkan gathering bagi rakan-rakan korang semua, uruskan itu ini, tapi cuma perlu datang dan beramah mesra dengan rakan taulan je. Borak sampai penat, ambil gambar sepuas hati. Silap-silap, mungkin jumpa rakan lama lain yang takde akaun facebook kat gathering tu nanti (assume dia blogger). Atau berkemungkinan juga, berpeluang jumpa sanak saudara jauh yang cuma jumpa setahun sekali bila bulan syawal menjelma. Yang blogger pula, masa ni lah peluang untuk promotsi blog masing-masing.  Boleh juga ambil kesempatan jumpa blogger-blogger popular untuk dapatkan tips-tips menarik! :) Ataupun, korang boleh ambil peluang ni untuk tambah lebih ramai kenalan baru yang terdiri daripada facebooker, blogger, dan tweeple! Berdua lebih baik, kan? :D

Namun begitu, bagi merealisasikan gathering ini, joegrimjow memerlukan sedikit bantuan daripada korang semua. DiGi sedang mengadakan contest kepada youth yang memberikan idea yang menarik untuk mengadakan apa-apa aktiviti bersama kawannya. Kawan-kawan disini, maksudnya kamu semua! Ya, kamu dan kawan-kawan kamu! Agak-agak korang apa hadiah yang bakal diterima oleh pemenang contest ni? Pemenang  akan memenangi RM10,000 bagi merealisasikan idea yang mereka cadangkan tadi! :)

Maka, apa yang korang perlu buat untuk bantu joegrimjow menang contest DiGi ni? Senang, korang hanya perlu undi entri joegrimjow sebagai pemenang! Sangat mudah, tak perlu taip AFUNDI dan bazirkan kredit handphone korang untuk mengundi, ataupun beratur panjang untuk memangkah calon pilihan korang. Korang hanya perlu ke link ini, like DigiYouths di facebook dan start mengundi! Eh, tapi jangan lupa mengundi entri 'when blogger, tweeple and facebooker meet together'! Undi entri terbanyak yang diterima akan memenangi contest ni. Korang juga boleh postkan di wall facebook korang untuk galakkan rakan-rakan lain mengundi bagi turut sama merealisasikan gathering terbesar ini!

Jika korang rasa korang takkan sertai gathering ni, ataupun memang tak berminat untuk menyertai gathering ni, ataupun tertanya-tanya apakah faedah kalau korang undi beliau sebagai pemenang, maka apa kata korang baca semula entri aku kat sini. :)

Akhir kata, sebelum kita undi joegrimjow di pilihanraya akan datang, apa kata kita undi beliau untuk contest ni terlebih dahulu!


Sekiranya joegrimjow ditakdirkan untuk memenangi contest ni, kemenangan ini bukanlah milik beliau seorang semata-mata, tetapi ini adalah kemenangan korang semua! eh, eh, dah macam ahli politik pulak aku ni. -_-"

Entri penuh beliau mengenai contest ini boleh terus rujuk ke sini

'Kita dilahirkan saya, kau dan aku. tapi kita menghabiskan masa mencari kawan, teman, geng, mencari kawan-kawan yang kita boleh berhubung, mencari sahabat-sahabat sejiwa, mencari kami, menjadi KAMI' (KAMI, 2007)

2 comments

KE | October 25, 2010 at 12:15 AM

berjaya aku habiskan baca jugak akhirnya.

isu facebook. aku sangat suka dengan isu facebook. rata-rata orang bercakap pasal facebook. semua orang ade fb. nenek tu pun ade fb. smpai budak kecik yang umur 2 bulan pu dah ade fb.

jadi gunalah facebook untuk VOTE JOE!

hahaha....

slay | October 25, 2010 at 12:50 AM

hehe betul2. budak kecik baru keluar tengok dunia pun mak bapak diorang dah buatkan akaun fb. ish3.

hehe, mari mengundi! :D